Ο πρώτος υποχρεωτικός εγκλεισμός έφερε το εμπόριο στην Ελλάδα αντιμέτωπο με μία νέα δοκιμασία, την άμεση ανάγκη για δημιουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Έτσι λοιπόν, η καραντίνα ενώ έφερε τους επιχειρηματίες πιο κοντά στην ψηφιακή τεχνολογία, κατάφερε να εισάγει τον Έλληνα καταναλωτή στις online αγορές;
Πηγή: Σύνδεσμος Προμηθευτών και Λιανεμπόρων ECR
Με το πέρας της καραντίνας υπήρχαν και εκείνοι που στράφηκαν ξανά στα φυσικά καταστήματα. Όμως γιατί κάποιοι Έλληνες αρνούνται να ψωνίσουν online;
- Κακή εμπειρία πλοήγησης σε eshop. Ενώ πολλοί ήταν οι επιχειρηματίες που δημιούργησαν ανταγωνιστικά ηλεκτρονικά καταστήματα κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού, υπήρχαν και εκείνοι που έκαναν βιαστικές κινήσεις, δημιουργώντας ηλεκτρονικά κατάστημα που άφηναν μια δυσάρεστη εμπειρία στο χρήστη.
- Έλληνας έχει συνδέσει υποσυνείδητα τα ψώνια με τη βόλτα.
- Υπερβολική καθυστέρηση από courier. Κατά την μεγάλη αύξηση των online παραγγελιών, αυξήθηκε και η ανάγκη για εταιρίες παράδοσης των προϊόντων, με αποτέλεσμα σε πολλές περιπτώσεις εκείνες να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν στην ζήτηση.
Αν το lockdown σε βρήκε απροετοίμαστο, μπορείς ακόμα να επενδύσεις στο ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης σου. Το σημαντικό είναι να κάνεις τις σωστές κινήσεις, ώστε η επένδυση στο eshop σου να είναι αποδοτική.
good USER EXPERIENCE
Ο σχεδιασμός ενός οπτικά ελκυστικού προϊόντος δεν αποτελεί τη μόνη πρόκληση. Πρέπει να γίνει η διασφάλιση της σωστής λειτουργίας του και να ξεπεράσει τις προσδοκίες των ανθρώπων που το χρησιμοποιούν. Το κλειδί είναι να απογειώσετε την εμπειρία του χρήστη στο website, διαμορφώνοντας μια σωστή διαδικασία checkout ή κάνοντας εύκολη την περιήγηση του χρήστη ανάμεσα στις κατηγορίες των προϊόντων και την προσθήκη προϊόντων στο καλάθι.
secure & easy CHECKOUT
Το ποσοστό εγκατάλειψης στην check out page φτάνει έως 73%, αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες προσθέτουν προϊόντα στο καλάθι τους αλλά δεν ολοκληρώνουν τις αγορές τους. Ένας από τους λόγους που συμβαίνει αυτό είναι το window shopping, η συνήθεια δηλαδή των καταναλωτών να συγκρίνουν τιμές και προϊόντα σε διαφορετικά καταστήματα. Σαν αποτέλεσμα, το καλάθι γεμίζει για να αποθηκεύσει ο χρήστης τα προϊόντα του σε περίπτωση που θέλει να ολοκληρώσει την συναλλαγή σε μελλοντικό χρόνο. Πως μπορεί λοιπόν κάποιος να μειώσει σημαντικά αυτό το ποσοστό εγκατάλειψης;
Κάνοντας εύκολη την ολοκλήρωση της παραγγελίας:
•Εύκολα και ξεκάθαρα βήματα
•Εμφάνιση όλων των λεπτομερειών της παραγγελίας (μεταφορικά έξοδα, στοιχεία αποστολής κ.α.)
•Διευκόλυνση της προσθήκης ή της αφαίρεσης προϊόντων από την παραγγελία.
Κάνοντας εύκολη την ολοκλήρωση της παραγγελίας:
•Εύκολα και ξεκάθαρα βήματα
•Εμφάνιση όλων των λεπτομερειών της παραγγελίας (μεταφορικά έξοδα, στοιχεία αποστολής κ.α.)
•Διευκόλυνση της προσθήκης ή της αφαίρεσης προϊόντων από την παραγγελία.
Παρέχοντας ασφαλείς τρόπους πληρωμής.
Κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα πρέπει να είναι έτσι κατασκευασμένο ώστε να αποπνέει αξιοπιστία αλλά και να έχει δικλείδες ασφαλείας:
•Πιστωτική / χρεωστική κάρτα
•PayPal
•Αντικαταβολή
•Τραπεζική κατάθεση
Δημιουργώντας ένα ανταγωνιστικό προϊόν ή υπηρεσία
Δείχνοντας ξεκάθαρα στον καταναλωτή γιατί το δικό σου προϊόν/υπηρεσία διαφέρει από εκείνα των ανταγωνιστών είτε στην τιμή είτε στην ποιότητα.
Εάν χρειάζεσαι βοήθεια για να στήσεις το κατάλληλο Eshop για την επιχείρηση σου, επικοινώνησε με την ομάδα της DiverstIT.